صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : شهروند کوچولو صفحه 8 : فرهنگی

۱۰
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۶۰۲

امروز: ۱۰ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Monday 2024 (Apr) 29

عناوین صفحه

مسگریان: در سایه وحدت پروژه‌ الماس غرب ایجاد شد که در نوع خود بی‌نظیر بود که اگر حمایت‌ها همچنان از مدیریت شهری باشد، قطعا می‌توانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهیم

حسینی: اگر قرار است سرمایه‌گذاری شکل گیرد، ابتدا باید ذهن مسؤولان سرمایه‌پذیر باشد، یعنی ابتدا رویکرد مسؤولان به سرمایه‌گذاری باشد و بعد فرایندها را آماده کنیم چرا که اگر ذهن آنها آماده نباشد آن فرایند را نمی‌توان طی و زیرساخت‌ها را اجرا کرد

بادامی‌نجات: شهرداری همدان اقدامات خوبی در حوزه گردشگری داشته، سال گذشته کسی که بار ثبت جهانی را برداشت، شهرداری همدان بود. البته همه دستگاه‌ها زحمت کشیدند اما عمده اقدامات ثبت جهانی در شهر همدان در حوزه مدیریت شهری بود و حتی در محوطه هگمتانه هم شهرداری اقدامات خوبی انجام داد که امیدواریم امسال جشن ثبت جهانی را بگیریم

طهماسبیان: دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری را در منطقه چهار آغاز کردیم که یکی تملک و احداث ساختمان گردشگری به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده و دیگری احداث ساختمان تجاری - مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش بالغ بر 800 میلیارد ریال است

هگمتانه، گروه خبر* : عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری با تلاش شهرداری منطقه چهار همدان به ارزش 850 میلیارد ریال آغاز شد.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، روز گذشته آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان با حضور مدیران شهری همدان برگزار شد.
در این مراسم محمود مسگریان؛ رئیس شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود حسینی؛ شهردار همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی نجات؛ رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، اکبر کاووسی؛ رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر همدان، علی طهماسبیان؛ مدیر منطقه چهار شهرداری و رضا ابرار خرم و وحید علی‌ضمیر از دیگر معاونان شهردار همدان حضور داشتند.
مسگریان: ایجاد ارزش افزوده و عدم خام‌فروشی در شهر همدان
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم اظهار کرد: اقدام غرورآفرین لشکر اسلام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل غاصب را به مردم ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم ملت ایران با این اقدامات بسیار غرورآفرین همواره پیروز و سربلند باشند.
مسگریان با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری سیاست‌‌گذاری‌های فاخری را برای شهرداری همدان ترسیم و آنها را در بودجه سالانه منعکس کرده است گفت: سرمایه‌گذاری مورد نیاز شهرداری همدان است و سال‌ها باید به آن توجه می‌شده و متأسفانه غفلت شده است.
وی بیان کرد: اتفاق مهمی که در شورای شهر دوره ششم می‌افتد، این است که شهرداری دارایی‌های خود را خام فروشی نکند بلکه با آنها ارزش افزوده ایجاد کند و این ارزش افزوده در جهت توسعه متوازن شهر همدان به کارگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: باید تا جایی که می‌توانیم خدمت به مردم را مورد توجه قرار دهیم، همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود ابتدای سال اشاره داشتند که وحدت و یکپارچگی حفظ شود، باید به این مهم باید توجه داشت.
وی با بیان اینکه در سایه وحدت می‌توان قدم‌های محکم و مهمتری برداشت و در سایه این وحدت است که این قدم می‌تواند نمود داشته باشد گفت: اگر اختلافی باشد گرد و غبار اختلاف، جلوی دیدن اقدامات ارزشمند را می‌گیرد و مردم مطلع نخواهند شد که چه کارهایی در شهر انجام شده است.
مسگریان با اشاره به اینکه در سایه وحدت پروژه‌ الماس غرب ایجاد شد که در نوع خود بی‌نظیر بود افزود: این مهم در سایه وحدت، حمایت و پشتیبانی مسؤولان مربوطه ایجاد شد که اگر حمایت‌ها همچنان از مدیریت شهری باشد، قطعا می‌توانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهیم.
وی عنوان کرد: اگر سایه اختلاف بر اینگونه فعالیت‌ها افکنده شود، مردم دیگر اقدامات خوب را نخواهند دید، اقداماتی که در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری انجام شده بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از درآمد سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان بسیاری از پروژه‌های شهری را اجرا کرد، به خصوص املاک مردمی که سال‌هاست در مسیر و در فضای سبز قرار گرفته است گفت: در حال حاضر منازلی در شهر همدان خصوصا در مرکز شهر وجود دارد که مالکان سال‌ها منتظرند شهرداری آنها را تملک کند؛ این املاک در دست وراث افتاده است و شهرداری نیز توان تملک آنها را ندارد چرا که هزینه بالایی می‌خواهد.
وی با تأکید بر اینکه باید برای شهرداری تولید سرمایه کرد تا این سازمان بتواند مشکلات را حل کند افزود: روز گذشته مراجعاتی از مردمی داشتیم که سال‌ها ملک آنها تملک نشده است و مستاصل شده‌اند و باید فکری برای آنها کرد.
مسگریان خاطرنشان کرد: برای شهرداری که درآمدی از ارزش افزوده به آن معنا نسبت به شهرهای دیگر ندارد، چون همدان صنعتی نیست، حل این موضوعات مشکل است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شورای اسلامی شهر همدان اقداماتی در این زمینه انجام داده است گفت: ما از مسؤولان انتظار داریم این توجهات بیشتر شود تا خدمات بیشتری به مردم شهید پرور و دارالمؤمنین همدان داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از مدیر منطقه چهار شهرداری همدان قدردانی کرد که نخستین کلنگ‌زنی سال در این منطقه انجام شد و همچنین خواست که این پروژه‌ها ادامه داشته باشد و حداقل ماهی چند کلنگ‌زنی در شهر همدان انجام شود افزود: امیدواریم امسال را سال پروژه‌های عمرانی شهرداری ببینیم.
وی از شهردار همدان و معاونان وی و نیز اعضای شورای شهر نسبت به اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: امیدواریم دست به دست هم دهیم تا شهری آباد داشته باشیم.
حسینی: تعریف 15 پروژه سرمایه‌گذاری در شهر همدان
شهردار همدان نیز ضمن تبریک عملیات سپاه در پاسخ به اقدام نابخردانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: طی چند روز اخیر پروژه‌‌هایی را تقدیم همشهریان کردیم که خارج از اهمیت پروژه، نمود رویکرد سیاست‌گذاری و گفتمانی در مدیریت شهری را دارد.
سید مسعود حسینی بیان کرد: چند روز پیش زمین فوتبالی در منطقه سه شهرداری همدان احداث شد که فارغ از اجرای پروژه موضوع نشاط اجتماعی و توجه به زیرساخت‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این آیین هم دو پروژه‌ای را داریم که می‌توان گفت از مرحله شعار عبور کرده و آغازگر عملیاتی شدن و تحقق شعارهاست عنوان کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری و سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر، یکی از اصلی‌ترین موضوع فاصله گرفتن از خام‌فروشی و فروش قطعات زمینی بوده که قبلا وجود داشته است.
شهردار همدان با بیان اینکه توجه به ارزش افزوده حلقه مفقوده‌ در حوزه سرمایه‌گذاری در شهر همدان و نیز استان، رویکرد شهرداری و شورای شهر همدان بوده است گفت: این حلقه مفقوده زیر بنای اقتصادی ماست که مقام معظم رهبری هم در نام‌گذاری امسال مجدد تأکید به اقتصاد، با مشارکت مردم داشتند؛ البته به معنای این نیست که از سایر حوزه‌ها غافل باشیم اما اهمیت اقتصاد به گونه‌ای است که بالاخره باید پول باشد تا به سایر موضوعات فکر کرد.
وی با اشاره به اینکه حوزه مدیریت شهری اگر امروز به حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری رسیده در راستای اهمیت موضوع بوده است ادامه داد: قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده اما تا مقصد فاصله بسیار است، هرچند مسیر درستی در پیش گرفته شده و این مدیون بخش مالی شهرداری است که کمک داده‌اند.
شهردار همدان با بیان اینکه در حال حاضر 15 میلیارد تومان ارزش افزوده شهرداری است اما ماهی 150 میلیارد تومان باید هزینه کرد و شهر را بدون پروژه‌های عمرانی، نگه داشت ادامه داد: این مسأله نشان می‌دهد همکاران ما در شهرداری زحمات زیادی باید بکشند تا شهر را اداره کنند.
وی با بیان اینکه ابتدای کار زیرساخت‌های اقتصادی و مالی شهرداری درست شده و وقتی خزانه‌داری را ایجاد کردیم، قدم‌های درستی برداشته شد گفت: ابتدا مدیریت منابع و مصارف هزینه در شهرداری پیگیری می‌شود تا در ادامه به نکات اصلی موجود برسیم.
حسینی با اشاره به اینکه با ادامه رویکرد موجود شاید چند سال دیگر موضوع هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای جابه‌جا شود افزود: امروز که در حدود 60 درصد هزینه‌های عمرانی و 40 درصد هزینه‌های جاری شهرداری را داریم، اگر بر مبنا و روال معمولی راه طی شود، در چند سال آینده برعکس خواهد شد و میزان پروژه‌های عمرانی و مبلغ آن کم خواهد بود که باید در این راستا به موضوع سرمایه‌گذاری توجه کرد.
وی با تأکید بر اینکه توجه به سرمایه‌گذاری به عنوان اصلی‌ترین رویکرد ما در حوزه تأمین منابع مالی برای شهرداری و شورای شهر همدان حائز اهمیت است گفت: باید ملکه ذهن همه ما شود که اگر قرار است سرمایه‌گذاری شکل گیرد، ابتدا باید ذهن مسؤولان سرمایه‌پذیر باشد، یعنی ابتدا رویکرد مسؤولان به سرمایه‌گذاری باشد و بعد فرایندها را آماده کنیم چرا که اگر ذهن آنها آماده نباشد آن فرایند را نمی‌توان طی و زیرساخت‌ها را اجرا کرد.
شهردار همدان با اشاره به اینکه امروز پروژه‌‌های شهرداری منطقه چهار آغاز موضوع سرمایه‌گذاری است خاطرنشان کرد: امسال خبرهای خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرداری همدان خواهیم داشت که می‌توان گفت در منطقه «دو» و«چهار» تعداد زیادی از زمین‌ها را به فراخوان خواهیم گذاشت.
 ضروت سرمایه‌گذاری برای ساخت پارک آبی در همدان
وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاران، انبوه‌سازان و کسانی که در حوزه ساختمانی فعالیت دارند، مذاکراتی شده تا مشارکتی داشته باشند گفت: ما نیز تا جایی که قانون اجازه دهد زمینه سودآوری را برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهیم کرد تا موضوع سرمایه‌گذاری شکل گیرد.
حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر پارک آبی همدان به سرمایه‌گذاری گذاشته شده که در حوزه گردشگری است افزود: فراخوان شرکت در سرمایه‌گذاری این پروژه انجام شده که امیدوارم استقبال صورت گیرد و سرمایه‌گذاری ورود کند.
وی با بیان اینکه امسال در حوزه‌های مختلف ساختمانی شاهد فراخوان‌های سرمایه‌گذاری خواهیم بود گفت: حدود 15 پروژه را برای شهر همدان تعریف کردیم تا طی سال‌های آینده حدود 25 هزار میلیارد تومان برای شهر آورده داشته باشد.
شهردار همدان با تأکید بر توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در همدان به عنوان اولویت و نیاز شهر افزود: امیدواریم رسانه‌ها در این حوزه مسؤولان را یاری کنند و مردم نیز مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که به نوعی موضوع سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری همراهی و همدلی قابل توجهی در شورا و شهرداری وجود دارد و اقدامات به خوبی در این زمینه پیش می‌رود.
حسینی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم موضوع گردشگری و سرمایه‌گذاری را باهم پیش ببریم عنوان کرد: در حوزه گردشگری شاید پروژه‌های موجود بالغ بر 300 میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: سیاست‌ شهرداری بر این است که زیرساخت‌های گردشگری را کمک دهد چرا که شهرداری نهاد قدرتمندی است که در کنار سیاست‌گذاری‌های کلان که انجام می‌شود، آن را باید شکل دهد.
شهردار همدان با تأکید بر اینکه فعالان حوزه گردشگری کمک کنند تا گردشگری همدان اقتصادی شود گفت: اقداماتی در پیاده راه‌های بوعلی و اکباتان انجام شده و امسال خیابان شهدا و بازار را در دستور کار داریم و گذر تاریخی و خانه‌های واجد ارزش و... همه در راستای گردشگری بوده است.
وی با بیان اینکه ساختمان اداری را تبدیل به بوم گردی کردیم و بودجه‌ای تعریف کردیم که تقدیم مردم همدان خواهد شد گفت: این در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری حائز اهمیت است.
حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری احساس می‌کنیم مسیر درستی را طی می‌کنیم و با تمام توان در این حوزه قدم خواهیم گذاشت و امیدواریم نتیجه‌اش خیر برای مردم همدان باشد.
بادامی‌نجات: شهرداری همدان بار ثبت جهانی را برداشت
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن قدردانی از اقدام شهرداری به ویژه تلاش‌های مدیر منطقه چهار اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها انگیزه را بیشتر می‌کند، به خصوص پروژه‌ای که در حوزه دفتر راهنمای گردشگری ایجاد شده و پروژه‌ای هم که در حوزه سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود.
حمید بادامی نجات با تأکید بر اینکه این پروژه در کنار تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری کلنگ‌زنی می‌شود و جزو اقدامات زیربنایی در شهر است ادامه داد: همدان را به عنوان قطب گردشگری کشور می‌شناسیم، پایتخت تاریخ و تمدن کشوری که خود پایتخت تاریخ و تمدن دنیاست؛ ادعای ما این است که همدان پایتخت تاریخ و تمدنی کشوری است که این کشور قدمتی دارد که ادعای پایتختی در دنیا را داشته است.
وی با اشاره به اینکه پایتخت تاریخ و تمدن ظرفیت بزرگی برای شهر همدان است گفت: ما گاهی قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم همدان دارایی ماست و جایی است که همه ما در این شهر زندگی و به آن افتخار می‌کنیم.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: جایی که گردشگری بوده، طبیعی است که تمام اقدامات آن گردشگری باشد، یعنی شهرداری، شرکت آب، شرکت برق، دستگاه‌های اجرایی و استانداری گردشگری باشد و مردم نیز بدانند که همدان شهر گردشگری است و ادعای این را دارد که در سال‌های آینده اصلی‌ترین مرکز گردشگرپذیر کشور باشد که البته داشته‌ها فراوان است و کمبودی نداریم که این مهم دور از ذهن باشد.
وی با اشاره به اینکه ما ادعای تاریخ فراوان را داریم و فکر نمی‌کنم جایی بهتر از آب و هوای همدان هم سراغ داشته باشیم که چهار فصل باشد ادامه داد: تاریخ، تمدن، جغرافیا، آثار تاریخی و تفریحی و مهمتر از همه موقعیت جغرافیایی همدان ظرفیت‌های بی‌نظیری است.
بادامی‌نجات با اشاره به اینکه همدان در موقعیتی است که شاید با 10 استان کمتر از سه ساعت فاصله داشته باشد و این ظرفیتی است که باید از آن استفاده کرد گفت: قطعا کار برای رسیدن به هدف بسیار است.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تمام فعالان گردشگری این بود مردمی که وارد شهر همدان می‌شوند نمی‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را از استان و این شهر بگیرند افزود: این محور یکی از پرترددترین محورهای کشور است؛ اما ورودی شهر همدان در جاده تهران در اوج تعطیلات قفل می‌شود.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه فضای موجود برای دفتر گردشگری با ابتکار مدیر منطقه چهار شهرداری، شهرداری ستاد و پیشنهاد کمیته گردشگری مرکز مطالعات و کمیسیون گردشگری شورا انتخاب شد و یکی از بهترین نقاط همدان است گفت: مردم وقتی وارد این فضا می‌شوند می‌توانند تمام خدماتی که استان همدان و شهر همدان در حوزه گردشگری ارائه می‌دهد را از طریق سمن‌ها و فعالان گردشگری و بخش خصوصی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه ما زیرساخت را آماده می‌کنیم و میراث فرهنگی نیز به همین شکل اما کسانی باید بهره‌بردار اینجا باشند که خود در بخش خصوصی کار می‌کنند تأکید کرد: فعالان و راهنمایان گردشگری می‌توانند در اینجا حضور داشته باشند و فعالیت کنند.
بادامی‌نجات با اشاره به اینکه در جاده کرمانشاه نیز فضای دیگری برای راهنمایی گردشگران وجود دارد افزود: امیدواریم آقای شهردار دستور دهد فضای دیگری در جاده ملایر توسط منطقه سه ایجاد شود تا سه ورودی اصلی شهر پشتیبانی شود که در شهر نیز مراکز دیگری برای این اقدام وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات گردشگری در همدان عنوان کرد: پیشنهاداتی برای نام و معماری این فضا بود که مدیر منطقه چهار شهرداری با ابتکاری که دارد می‌تواند اقدامات خوبی داشته باشد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ساختمان دیگری هم با مشارکت بخش خصوصی در راستای درآمد پایدار برای آیندگان احداث می‌شود گفت: شهرداری همدان اقدامات خوبی در حوزه گردشگری داشته، سال گذشته کسی که بار ثبت جهانی را برداشت، شهرداری همدان بود.
وی ادامه داد: البته همه دستگاه‌ها زحمت کشیدند اما عمده اقدامات ثبت جهانی در شهر همدان در حوزه مدیریت شهری بود و حتی در محوطه هگمتانه هم شهرداری اقدامات خوبی انجام داد که امیدواریم امسال جشن ثبت جهانی را بگیریم و به این داشته‌هایمان افتخار کنیم و برای ثبت‌‌های جهانی‌ دیگری که می‌توانیم داشته باشیم،آماده شویم.
بادامی‌نجات با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اقدامات خوبی در شهر همدان صورت گرفته است گفت: کبابیان جزو پروژه‌های فاخر در کشور خواهد شد که توسط سازمان عمران پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه باغ پرندگان از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری است افزود: پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در شهر همدان پیش‌بینی شده است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به محوطه و مرکز تاریخی همدان به عنوان گذر گردشگری گفت: اتصال بین میدان باباطاهر به میدان آرامگاه بوعلی را با پیاده راه ایجاد می‌کنیم؛ شهرداری در تملک خانه‌های واجد ارزش نیز اقدام خوبی انجام می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه چند وقت پیش شورای شهر مصوبه یکی از خانه‌های بکر و واجد ارزش را ارسال کرد که رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: با اقدامات زیادی در آینده، جورچین گردشگری همدان تکمیل خواهد شد.
بادامی‌نجات با بیان اینکه می‌توانم ساعت‌ها اقدامات کمیسیون گردشگری شورای شهر و شهرداری را در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری بگویم که چه اقداماتی آغاز شده و پروژه‌هایی که در این دوره به اتمام خواهد رسید خاطرنشان کرد: در برنامه چشم‌انداز شهر همدان و برنامه عملیاتی اولویت را گردشگری و سرمایه‌گذاری دیدیم و برنامه‌هایی را در این حوزه پیش‌بینی کردیم.
طهماسبیان: احداث ساختمان تجاری مسکونی با مشارکت بخش خصوصی
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز ابتدا اقدام سپاه پاسداران را در پاسخ به اقدام نابخردانه رژیم صهیونیستی تبریک گفت و اظهار کرد: امروز دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری را در منطقه چهار داریم که یکی تملک و احداث ساختمان گردشگری به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده و دیگری احداث ساختمان تجاری - مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش بالغ بر 800 میلیارد ریال است.
علی طهماسبیان با اشاره به اینکه زمینی در کوی فرهنگیان بود که برای نخستین بار وارد مشارکت با بخش خصوصی شدیم و سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد گفت: قرار است سرمایه‌گذاری 3 هزار مترمربعی اجرایی شود.
وی بیان کرد: با تغییر کاربری ارزش افزوده ایجاد شد و هم زمان اقدام به مشارکت داشتیم و ارزش افزوده دیگری به آن اضافه شد تا خوشبختانه آن تأکیدی که شورای اسلامی شهر همدان و شهردار همدان داشتند را جامه عمل بپوشانیم و به نوعی از خام فروشی جلوگیری کردیم.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه هم زمان با کلنگ‌زنی ساختمان تجاری و مسکونی، اقدامات عمرانی را خواهیم داشت گفت: ساختمان مذکور هشت سقف تجاری مسکونی دارد که 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گام اول انجام شده است.
 احداث ایستگاه راهنمای گردشگری در همدان
وی بیان کرد: طبق اجرای پروژه‌های شهرداری، تعدادی از قرارداد، مزایده‌ها و مناقصه‌ها آماده است و اگر بخواهیم کاری شروع کنیم، سریع انجام می‌شود اما این نوع سرمایه‌گذاری تاکنون اتفاق نیفتاده بود و برای نخستین بار است که قراردادها با تأیید شورای اسلامی شهر همدان به ثمر نشست.
طهماسبیان با اشاره به اینکه پروژه ایستگاه راهنمای گردشگری نیز به توصیه شورای اسلامی شهر و پیگیری کمیسیون مربوطه انجام شد خاطرنشان کرد: تأکید بر این بود که در ورودی‌های شهر همدان بتوانیم ایستگاه راهنمای گردشگر داشته باشیم که این مهم در ورودی جاده کرمانشاه نیز اتفاق افتاده اما هنوز بهره‌برداری لازم از آن صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر این دفتر گردشگری را در ورودی شهر به سمت کوی فرهنگیان مدنظر قرار دادیم که حدود 250 متر زمین را به این فضای موجود با طرح و استانداردهای لازم، اختصاص می‌دهیم.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: